Sinema Sohbeti

27 Aralık 2010 Pazartesi

Aksiyon Filmleri Yönetmeni Guy Ritchie

İlk olarak Snatch - Kapışma filmini izlemiştim ve ilk izlediğimde şaşırıp kalmıştım. Kötü bir sinemada kötü bir ses düzeni ile izlemiştim ve çok eğlenmiştim. Ama sanki birşeyleri kaçırdım diye de bir daha izlemem gerekiyordu. Sonra DVD' sini kiraladım, izledim ve sonra da satın aldım. Bugüne kadar en az bir 6-7 kez izlemişimdir. Bana göre muhteşem bir film. Senaryosu, kurgusu süper bir zeka ürünü bence. Oyuncu seçimi de çok başarılı. Filmin birçok noktasında süper göndermeler ve çok ince espiriler var. Eminim Ingiliz olmadığım veya orda yaşamadığım için kaçırdığım birkaç espiri daha vardır.
Pulp Fiction' a çok benzeyen noktalar var, örneğin senaryonun içiçe yapılmış olması, gangsterlerin arka plandaki hayatlarından kesitler, boksör olayı ve şike durumları, trafikte tesadüfen kesişen ve aslında birbirini kovalayan tipler....

Daha sonra Lock, Stock and two smoking barrels' i izledim. Tabi aslında bu bir yanlıştı, bu filmi ilk olarak seyretmem gerekirdi. Hep Snatch ile karşılaştırdım filmi izlerken. Fakat ikinci kez izlediğimde daha çok sevdim ve bence en az snatch kadar akıl dolu bir senaryo ve incelikler dolu.

en son Mean Machine' i seyrettim. Kapağına zaten yazmışlar, "From the producer of Snatch" diye. Ama sanrım yönetmeni farklı bu filmin. Benzer kadro, yine ganster dünyası, bahis olayları fakat konu futbol üzerine bu sefer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aksiyon Filmleri