Sinema Sohbeti

26 Şubat 2011 Cumartesi

Ben Stiller Biyografi

New York da 30 Kasım 1965 de dünyaya gelen Ben Stiller Manhattan’da büyüdü. Annesi, babası ve kardeşi aktör olan ben sinema dünyasına çok küçük yaşta girdi. İlk oyunculuk deneyimini 10 yaşında annesinin dizisi Kate Mc Shane’deki rolü ile yaptı. Los Angeles’taki California univercity sinema bölümüne girdi fakat 9 ay sonra oyunculuk yapmak için New York’a döndü.


Ben Stiller
1989 yılında televizyonda şov programında yer aldı. 1993 yılında yaptığı televizyon şovu ile Emmy Ödülü kazandı. Ben Stiller birçok film yönetti. Yönetmenlikteki tutkusunu aktörlüğe taşıdı. Ben Stiller Tom Cruise’un biyografisini hazırladı ve MTV film ödülünü aldı. 2001 yılında Kim 500 Milyar ister yarışmasından kazandığı 32.000 dolar ödülü hayır kurumuna bağışladı. Ben Stiller 2005 yapımı Madagascar adlı animasyon filminde seslendirme yaptı. 2006 yılında Night at the Museum filmi ile en çok gişe hasılatı yapan bir filme imza attı.


2008 yılında yönetmenliğini, yazarlığını, yapımcılığını üslendiği Tropik Thunder’i çekti. Yakında vizyona girecek filmleri ise The Marc Pease Experiance, The Hardy Boys’dur. Ben Stiller uzun yıllar Jeanne Tripplehorn ile beraber yaşadı. Amerikalı aktör 13 Mayıs 2000 de Zoolander filminde birlikte rol aldığı Christine Taylor ile evlendi. 10 Nisan 2002 doğumlu Ella Olivia adını koydukları bir kızları, 10 Temmuz 2005 yılında da Quinlin Dempsey adında da bir oğulları oldu.

2 yorum:

  1. Bu adam hem komedi hem dramı zaten yıllardır harika bir uyum içerisinde götürüyordu. Son yıllarda aksiyon filmlerinde de rol almaya başladı. İlk etapta genel bir yargı olarak bu tür filmlerde izleyiciyi yakalamayacağını düşünülüyordu fakat görünen o ki sinemanın hangi alanına elini atarsa başarılı olabiliyor..

    YanıtlaSil
  2. Derler ya doğuştan bu işi biliyor diye sanırım işte buda bunlardan biri gerçekten,de hangi işe elini atsa başarıyla çıkıyor. Benim birde en çok hoşuma giden yabancı oyuncular veya sanatçıların yardım kuruluşlarına dolaylı katkıda bulunmak dışında ceplerinden dünya kadar yardım yapmaları.Sanırım Büyük sanatçı olmaları boşuna olmuyor.

    YanıtlaSil

Aksiyon Filmleri